Iva Rinčić logo

Može li Rijeka preživjeti još godinu dana Marka Filipovića?

Umjesto vizije i rješavanja problema, gradonačelnika uglavnom nema. Kad ga ima prodaje ideologiju i gradsku imovinu, zatire javni interes, manipulira činjenicama...

Podijelite ovu objavu:

Može li Rijeka preživjeti još godinu dana Marka Filipovića - Iva Rinčić (1)

S kolegama iz Kluba vijećnika Unija Kvarnera, Akcija mladih, Maša Magzan i Iva Rinčić održala sam konferenciju za medije na kojoj sam postavila pitanje Može li Rijeka preživjeti još godinu dana mandata gradonačelnika Marka Filipovića. Naime, problemi se gomilaju, a gradonačelnika uglavnom nema na radnom mjestu.

Rebalans, spomenička renta, Autotrolej, imenovanja, izvješća, poslovni prostori za kupoprodaju… To je samo dio od 28 točaka 28. sjednice Gradskog vijeća. Tako to, naime, izgleda kad se sjednica ne održi više od 40 dana!

Zanimaju nas problemi građana

Pomislio bi čovjek da grad nije zatrpan nizom problema; da nam javni prijevoz funkcionira besprijekorno, a autobusi stižu po „japanskom“ voznom redu. Pomislili bismo i da nema lošeg planiranja gradskim financijama niti prosvjeda građana na Trsatu.

Mislio bi, neupućen netko, da mjesta u riječkim jaslicama ima baš za svako dijete i da nemamo problem ispod crte, baš kao što i svaki vozač nađe bez problema parkirno mjesto problema s parkiranjem; da se nešto poduzima kada se naša divna riva betonira, da grad nije raskopan, a radovi se produžuju u nedogled.

Prihodi rastu 10 posto, a rast prihoda za Grad nikako nije loša vijest. Time će se ispuniti obaveza povećanja plaća zaposlenima u gradskoj upravi i proračunskim korisnicima. No, umjesto da ostatak prihoda ulažemo prema planu razvoja, mi u rebalansu imamo nepredviđene troškove (Energana 1.000.000 eura, Galeb 1,6 milijuna).

„Imamo“ gradonačelnika kojeg nema

Nas zanimaju problemi građana i zato smo u proceduru uputili amandman kojim predlažemo da se dio novaca namijenjenih za brod Galeb prenamjeni kupnji nekretnine neophodne Centru za autizam.

Ako pogledate oko sebe, naš se grad polako gasi, a naš gradonačelnik traži jednu obitelj kojoj bi dodijelio ključ stana za najam, putuje po svijetu, prodaje gradsku imovinu, čeka Baby Lasagnu. 

Ljudi koji vode ovaj grad, nažalost, već nas godinama vode u pogrešnom pravcu. Umjesto da nam ponude viziju, plan, održivo upravljanje i odgovorno rješavanje problema s kojima se suočavamo mi „imamo“ gradonačelnika kojeg nema, koji prodaje ideologiju (i maglu), koji zatire javni interes, manipulira činjenicama, koji ne daje odgovore, podržava katastrofalno upravljanje u gradskim tvrtkama.

Može li Rijeka preživjeti još godinu dana Marka Filipovića - Iva Rinčić 2
Može li Rijeka preživjeti još godinu dana Marka Filipovića – Iva Rinčić

Novih 1.600.000 eura za brod Galeb

Kolega Robert Salečić istaknuo je da ako je riječka vlast u nečemu neumorna to je u stalnom pumpanju proračunskih sredstava u famozni Galeb. Tako se ovim rebalansom predlaže povećanje s 54 na 130.000 eura za izradu projektne dokumentacije, muzejski postav Galeba i njegovo priključivanje u komunalnu infrastrukturu.

Predlaže se i povećanje plaće za kapetana s 8.000 na 16.000. Kao šlag na torti, predlaže se novih 1.600.000 eura što kreditnog zaduženja, što novih troškova.

A što naš gradonačelnik radi? Uporno kao papagaj ponavlja kako je to veliki turistički dobitak za Rijeku! Koliko ta tvrdnja ima istine u sebi su svi oni propali natječaji za koncesije na tom istom Galebu gdje se nitko ne javlja na natječaje jer struka normalno ne vjeruje da tamo ima budućnosti i interesa za profit!

Rebalans je i prije dvije godine pao zbog Galeba. Gradonačelnik u nizu svojih obećanja tada rekao da je gotovo s troškovima i da je Galeb na sidru do kraja godine.

Koje godine?

Može li Rijeka preživjeti još godinu dana Marka Filipovića - Iva Rinčić
Rebalans je i prije dvije godine pao zbog Galeba – Robert Salečić

Gradonačelnika ne zanimaju ni problemi u kulturi

Kolegica Maša Magzan naglasila je da gradski rebalans donosi kulturi povećanje sredstava od gotovo dva milijuna eura, odnosno 30 posto.

No, ta sredstva ne idu u razvojne projekte, nego i dalje služe za pokrivanje troškova održavanja i kapitalnih ulaganja. Recimo, četiri godine nakon završetka programa i dalje se povećavaju iznosi za promociju rezultata EPK?!

Istovremeno se smanjuju sredstva programima zaštite i očuvanja kulturnih dobara, programima mladih i programima kulture u zajednici te inovativne umjetničke i kulturne prakse.

Rebalansom se predlaže 260.000 eura za popravak ventilacije i klimatizacije u potpuno neadekvatnom sadašnjem prostoru Gradskog kazališta lutaka.

Umjesto da se razmišlja o novom prostoru npr. napuštenom Paviljonu Brajda, Upravni odjel za gradsku imovinu tvrdi da odgovarajući prostor ne postoji, a resorni odjel tvrdi da nije njihova nadležnost.

A što naš gradonačelnik radi? Svojom pasivnošću nastavlja sagu riječkih lutkara.

Kao i u drugim slučajevima, gradonačelnika ne zanimaju stvarni problemi, ne želi preuzeti odgovornost i početi raditi, te je pravo pitanje kako uopće institucije u kulturi preživljavaju.

Može li Rijeka preživjeti još godinu dana Marka Filipovića - Iva Rinčić
Filipović ne želi preuzeti odgovornost i početi raditi – Maša Magzan

Možemo li vratiti ljude u Autotrolej?

Kolega Vedran Vivoda podsjetio je na činjenicu da smo prije dva tjedna poslali prijedlog Zaključka o smjeni direktora i Nadzornog odbora Autotroleja. Na žalost, zbog odgode sjednice, o ovoj bitnoj temi raspravljamo tek sada i u sjeni rebalansa.

Dok u gradu vlada prometni kaos naš javni prijevoz je doživio potpuni kolaps i time dodatno pogoršao situaciju. Svima je jasno da je Autotrolej u financijskoj, organizacijskoj  i kadrovskoj krizi.

Do toga je prije svega dovela ona najvažnija, a to je kriza upravljanja, kako direktora, tako i gradonačelnika.

Ono što se sad radi trebalo je odavno napraviti – povećati plaće vozačima. Sada je pitanje možemo li uopće vratiti ljude. Kriza potplaćenosti radnika u Autotroleju, posebice vozača, traje već 10 godina, ne 10 mjeseci.

A što naš gradonačelnik radi? - Vedran Vivoda
U gradu je prometni kaos, javni prijevoz u kolapsu – Vedran Vivoda

Može li Rijeka preživjeti Filipovića? Teško.

A što naš gradonačelnik radi? On kaže da se s direktorom čuje svaka 3-4 sata? Diže mu plaću za neuspješan rad, dok se sa sindikatima nateže. To nije ono što građani ovog grada žele i što trebaju! Oni žele prvenstvo bolju uslugu.

Bez promjene uprave, to se neće dogoditi. Ova je imala godinu dana mira da pokaže što zna i umije, a situacija ne samo da nije bolja nego je eskalirala.

Koliko je loše planiran proračun vidimo po nastalom višku. A koliko je loš rebalans, vidimo po načinu raspodjele viška.

Svim pomalo, nikome zapravo ništa – osim Galeba naravno.

Pa samo ovim rebalansom se moglo uvesti besplatne karte za određene skupine građana što bi iznimno pomoglo rješavanju problema u Autotroleju.