Iva Rinčić logo

Obnova broda Galeb je eklatantan primjer nesposobnosti vlasti

Galeb je postao žalostan simbol Rijeke, ne samo odstupanja od rokova (ako se ne varam ovo je 6 odgoda), nego i troškova.

Podijelite ovu objavu:

Obnova broda Galeb je eklatantan primjer nesposobnosti vlasti - Iva Rinčić

Obnova broda Galeb bila je tema Dnvenika N1 televizije u kojem sam iznijela svoja razmišljanja o projektu koji nikako da se primakne završetku. Obnova Galeba je saga s nizom odgoda i prolongiranja. Mnogi su izgubili nadu da će se obnova Galeba ikada završiti.

U reportaži novinari N1 također ističe da obnova nekadašnje Titove jahte traje već pet godina i čini se da će potrajati. Podsjećaju da su nedavno poduzeti dodatni radovi čiji iznos dostiže gotovo 165 tisuća eura.

Iako je ova morska ptica zaploviti trebala već odavno, rok za predaju broda Gradu Rijeci produljio se do 15. srpnja ove godine. Osim toga, propali su dosadašnji pokušaji da se nađe zakupac za komercijalni dio broda.

Projekt je kompleksan, skup i politički škakljiv

Kad me mediji pitaju o obnovi Galeba, citiram izjavu jedne od kustosica koja radi na Muzeju: projekt je kompleksan, skup i politički škakljiv.

Ne želim ulaziti u ideološku stranu projekta koji umjesto da spaja, razdvaja građane Rijeke – ovdje je riječ o eklatantnom primjeru nesposobnosti vlasti od faze planiranja, posebno troškova, do kasnije namjene i valorizacije (o tome najbolje svjedoči propali natječaji za koncesiju).

Obnova broda Galeb – odstupanje od rokova i troškova

Netko je rekao da se milijuni turista jedva čekaju pohrliti u Rijeku vidjeti Galeb – čak i da dođu, gdje će Rijeka s tim gostima? Galeb je nažalost postao žalostan simbol Rijeke, ne samo odstupanja od rokova (ako se ne varam ovo je 6 odgoda), nego i troškova.

Dakle, Rijeke je dobila oko sedam milijuna eura. No, troškovi su premašili 12, a po svemu sudeći će i dalje rasti – sav taj novac ide iz džepova građana. U Gradu koji bilježi nikad niže stope nataliteta, u gradu koji je pao na ljestvici indeksa razvijenosti, u kojem krize izviru na dnevnoj bazi i razvojnih projekta nema, pitam se samo hoće li ikad itko snositi odgovornost?

Pogledajte dio Dnevnika N1 o obnovi Galeba: