Iva Rinčić logo

Podrška radnicima Autotroleja u rješavanju njihovih problema

Bez revizije upravljanja Autotrolejom, neće se dogoditi promjena koja će dovesti do prihvatljive cijene prijevoza i zadovoljnih radnika.

Podijelite ovu objavu:

Podrška radnicima Autotroleja u rješavanju njihovih problema - Iva Rinčić

Sad je već javna tajna da je javni prijevoz na riječkom području – u kolapsu! Kolaps Autotroleja je činjenica kojoj svjedočimo gotovo svakog dana. Vozni red je skroman, autobusi kasne. Građani posljednjih mjeseci itekako osjećaju posljedice ukidanja linija i sve lošiju razinu riječkog javnog prijevoza. Žale se i ljute. S pravom. Autotrolej ima mnogo problema.

Temeljita revizija upravljanja

Iz današnjeg kuta gledanja u prvom su redu nedostatak vozača i niska primanja, te se već mjesecima govori o uvozu radne snage, o novim vozačima Autotroleja iz Nepala i drugih zemalja. No, hoće li dolazak nisko plaćene radne snage dugoročno riješiti probleme Autotroleja, kao i drugih riječkih komunalnih društava?

Naime, trenutno stanje s vozačima, ali i drugim gorućim problemima posljedica su i nuspojava sustavno lošeg upravljanja ovim društvom, koje umjesto da podvuče crtu i krene s ozbiljnom reformom iz godine u godinu tone.

Autotrolej na godišnjoj razini prima subvencije gradova i općina. Primjerice, samo Rijeka izdvaja oko četiri milijuna eura, a usluga je sve samo ne na razini. Naime, nedostatak strategije, neplaniranje i ne donošenje drugačijih odluka ne mogu dovesti do traženih rezultata, baš kao što to neće preko noći učiniti niti najavljeni novi vozači iz Nepala ili iz bilo koje druge zemlje.

Bez temeljite revizije upravljanja prometom na razini Grada, neće se dogoditi potrebna promjena. Promjena koja će dovesti do prihvatljive cijene prijevoza, zadovoljnih radnika, sigurnog i održivog voznog parka te efikasnog i kvalitetnog javnog prijevoza kojeg koriste građani!

Što želimo za pet, 10 godina?

Podsjetila bih da su se 2015. godine iz Autotroleja izdvojile sve komercijalne djelatnosti i potporne funkcije. Sad je očito da je to bila pogrešna poslovna odluka. Odlazak ljudi, smanjenje broja klijenata, nepovoljan trend likvidnosti… Sve to ukazuje na ozbiljne probleme Autotroleja. Grad ako i rješava simptome, ne bavi se uzrocima, ali onda naravno nema novaca za vrtiće, demografiju, školstvo, infrastrukturu, zelenilo, socijalne usluge…

Podrška radnicima Autotroleja u sustavnom rješavanju njihovih problema je neupitna. Zalažemo se za analizu i integrativan pristup reformi javnog prijevoza – što želimo za pet, 10 godina? To može uključivati čak i besplatan prijevoz, ako će to dovesti do kvalitetne javne usluge.

Naime, sporadično i točkasto gašenje požara samo je guranje pod tepih i neminovno je osuđeno na novo nezadovoljstvo radnika i eskalaciju problema.