Iva Rinčić logo

Robna kuća RI upravo je zamišljena s reklamama na fasadi

Izvorno Robna kuća RI, odnosno rešetkasta konstrukcija na fasadi imala je svrhu da nosi reklame, ističe u komentaru arhitekt Marko Franković.

Podijelite ovu objavu:

Robna kuća RI upravo je zamišljena s reklamama na fasadi - Iva Rinčić

Grad Rijeka već duže vrijeme pokušava ukloniti dvije velike reklame poznate robne marke koje pokrivaju gotovo cijelo pročelje Robne kuće RI. Komunalno redarstvo Grada Rijeka donijelo je i odluku o njihovom uklanjanju. No, Primorsko-goranska županija prihvatila je žalbu koju je uložio vlasnik spornih jumbo plakata. Obrazloženje Županije glasi da za postupak nije nadležno riječko Komunalno redarstvo, već Građevinska inspekcija. Tako da Robna kuća RI ostaje s zasad s plakatima na pročelju.

Anketa pobudila veliko zanimanje građana

Postupak koji slijedi uključuje državnu razinu, odnosno očekuje se odluka Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine, te postupanje Građevinske inspekcije.

Iako su za rješavanje ove situacije i provjeru legitimnost odluke Grada nadležni odgovarajući zakoni, zanimalo me je i mišljenje građana ovoga grada, te smo postavili pitanje: „Podržavate li inicijativu Grada Rijeke za uklanjanje jumbo plakata na Robnoj kući RI?“

Većina građana koji su se uključili u anketu, na čemu iskreno zahvaljujem, zagovara uklanjanje velike reklame posebno uočljive s morske strane, recimo s omiljene šetnice Molo longa.

Premda ima i onih kojima reklamni pano ondje ne smeta.

Loša komunikacija vlast – struka – građani

Dio građana spominje konzervatore i poziva ih da daju svoje mišljenje što je svakako dobra ideja. Zahvaljujem i mišljenju struke. Naime, arhitekt Marko Franković ne podržava uklanjanje, temeljeći svoj stav na argumentu da su upravo reklame zamišljene na pročelju Robne kuće RI:

„Izvorno rešetkasta konstrukcija fasade je imala svrhu da nosi reklame. Tako da je ovo, što god da kažu stanovnici grada, izvorna funkcija fasade. I zapravo cijela Robna kuća Ri bi morala biti opasana reklamama. Malim, velikim, uskim, dugačkim“, upozorio je Marko Franković.

Uzimajući u obzir tako oprečne stavove, čini mi se da je glavni problem ove situacije, a ponavlja se u brojnim drugim u Rijeci, nedostatak komunikacije vlast – struka – građani o mogućnostima djelovanja.

Robna kući RI nije jedini problem građana

U anketi ste spominjali i druge stvari koje vas muče u našem gradu.

Teatro Fenice, neupisana djeca u vrtiću, Autotrolej koji kupuje stanove za strane radnike, zgrada bivše Dječje bolnice na Kantridi… Sve su to problemi o kojima razmišljate.

Uglavnom sam sva ta pitanja i otvarala, zajedno sa suradnicima, na Gradskom vijeću i na konferencijama za medije te nudila i rješenja. Kad je riječ o problemu djece neupisane u vrtiće, naš je zajednički pritisak s roditeljima u akciji ispod crte itekako pokrenuo rješavanje ovog dugogodišnjeg problema!

Na temu reklamnih panoa, nadovezao se i Mladen Pandur, spominjanjem čak „300 nelegalnih reklamnih panoa u gradu”. Veliki je problem i to “što se godinama tolerira stjecanje imovinske koristi s reklamama koje su protivne zakonu“.

Ovim problemom ću se svakako pozabaviti u narednom razdoblju.

Grad koji polako gubi neka svoja gradska obilježja; upravo je to pogrešan pravac u kojem ide naš Grad (sada s velikim slovom), razlog zbog kojeg i jesam u politici.

Jer taj se pravac „u ništa“ može promijeniti samo s Korza 16!