Iva Rinčić logo

Školjić je šutke pao na Gradskom vijeću

Gradski vijećnici usvojili su Strategiju Urbane aglomeracije koja određuje da će Autotrolej biti na dvije lokacije - Školjiću i u Ulicu Milutina Barača.

Podijelite ovu objavu:

Školjić je šutke pao na Gradskom vijeću - Iva Rinčić

Poruka je jasna – Školjić je šutke pao na jučerašnjoj sjednici Gradskog vijeća! Autotrolej ne seli u potpunosti sa Školjića, nego će nastaviti djelovati na dvije lokacije. Jer 50 autobusa Autotroleja na alternativna goriva seli u Ulicu Milutina Barača, ostalo ostaje na Školjiću.

Naime, gradski su vijećnici na sjednici usvojili Strategiju Urbane aglomeracije Rijeka 2021. – 2027. Istina, iz drugog pokušaja, jer je riječ o „istom“ onom prijedlogu koji je na Gradsko vijeće bio upućen prije dva mjeseca. No prijelog je bio povučen s Dnevnog reda kad je gradonačelnik procijenio da nema većinu.

Što znače ogromni troškovi?

U tom prvom pokušaju, cijeli je Autotrolej trebao ostati na Školjiću. Tada vijećnicima nisu bile ponuđene nikakve studije, jedini argument koji su čuli bio je onaj kako bi preseljenje dovelo do „ogromnih troškova nultog kilometra“. Što znače „ogromni troškovi“, ostalo je nepoznanica.

Ovaj je put gradonačelnik odigrao drugačije. Sporni je projekt, Autotrolej – Unapređenje sustava javnog prijevoza doradio, te dogovorno osigurao većinu. Ključna je promjena bilo preseljenje djela garaže u Baračevu, te izgradnja biciklističke staze Preluk – centar Rijeke i digitalizacija prijevoza. Preduvjet svega je zamjena dijela zemljišta u Baračevoj s bazenom na Školjiću.

Politika je neumoljiva

Treba li isticati da nikakve analize drugih razmatranih lokacija nismo dobili ni prvi, ni drugi put niti je poznato kako se preseljenje u Baračevu uklapa u širi plan razvoja Mlake, te jesu li građani ovog mjesnog odbora upoznati s navedenim ili ćemo vrlo brzo čuti njihovo nezadovoljstvo i prosvjede.

Politika je bila neumoljiva. Prijedlog koji je došao pred vijećnike jest nadvladao problem nedostatka podrške u Vijeću za dokument Strategije Urbane aglomeracije. No time je potpisao presudu za Školjić.

Jer kako drugačije nazvati rješenje koje, nakon godina obećanja, odustaje od obnove današnjeg prostora Autotroleja na Školjiću. Iako se u svojim ranijim izjavama gradonačelnik pozivao upravo na to – revitalizaciju Školjića.

Školjić ostaje zadaća budućim generacijama

Vijećnici su raspravu o smjeru razvoja i revitalizaciji ovog riječkog kvarta zamijenili onom o lokaciji Autotrolejeve garaže. Ovime je bez ikakvog obrazloženja do daljnjeg napuštena prilika povezivanja Rijeke i kanjona Rječine, izgradnje novog urbanog javnog lokaliteta, s pogledom na Energanu, Trsat…

Obnova Školjića (p)ostaje zadaća nekim budućim generacijama. Gradonačelnik je jednostavno imao ruke vijećnika, a za sudbinu 20.000 kvadrata Školjića nikada ga i nije bilo briga. Sportskim rječnikom, gradonačelnik – Školjić 2:0.

Autotrolej iz centra grada u cjelini treba otići. No nakon ove sjednice Gradskog vijeća jasno je samo ono s početka teksta – Školjić je šutke pao!