Zahtijevamo promjenu županijske obrazovne politike

Prosjek PGŽ gimnazijalaca u obaveznim predmetima na ljetnom ispitnom roku je 3,80, a hrvatski je 3,87. Model ovakve obrazovne politike u PGŽ-u je neodrživ.
Zahtijevamo promjenu županijske obrazovne politike - Iva Rinčić

Drago mi je što je tema naše konferencije za novinare o rezultatima mature za 2021. – 2022. godinu potaknula i resornu županijsku pročelnicu na uključivanje u raspravu, jer možda tako dođemo do kvalitetnog rješenja.

Naime, hvaliti se visokom prolaznošću maturanata pravi je dokaz nerazumijevanja ovog problema. Zbog čega bi maturanti, njihovi roditelji pa i svi građani PGŽ-a bili zadovoljni pukom prolaznošću ili prosječnošću? Znamo da zaslužuju više od prosjeka, a sigurni smo i da zaslužuju bolje rezultate. Kao što uporno ističemo napore nastavnika i učenika, ali ukazujemo na loše upravljanje sustavom.

Ne postoji službena rang lista, postoje službeni podaci

Stoga je preusmjeravanje naše kritike na rad nastavnika tendenciozno i bez dobrih namjera, a sve s ciljem stvaranja razdora i usmjeravanja pažnje u krivom pravcu. Dakle, ne postoji službena rang lista, ali postoje, službeni podaci: maturanti gimnazijalci iz PGŽ-a svojim su prosječnim uspjehom u obaveznim predmetima (hrvatski jezik, matematika, engleski jezik) zauzeli 13. mjesto na popisu 21 županije.

Izvor je Školski e-Rudnik (Vol. 3), dakle službeni javni podaci Ministarstva znanosti i obrazovanja. Prema tim podacima, prosjek obaveznih predmeta A razine PGŽ gimnazijalaca u obaveznim je predmetima na ljetnom ispitnom roku je bio 3,80, dok je hrvatski prosjek 3,87.

Drugi rastu brže i bolje

Prema prvim dostupnim podacima o maturi od prije devet godina (školska godina 2012. – 2013.), prosjek obaveznih predmeta A razine za PGŽ gimnazijalce bio je 3,31, hrvatski je prosjek bio 3,35, a naša je Županija bila na 11. mjestu. U tih 9 godina PGŽ raste po rezultatima, ali drugi rastu brže i bolje!
Naravno da ima dobrih škola, sjajnih nastavnika i izvrsnih maturanata, no činjenica je da cjelokupni sustav srednjoškolskog obrazovanja u našoj Županiji sve više zaostaje za ostatkom Hrvatske. I to je ono što nas brine i zašto želimo o tome raspravljati.

Odgovornost za sadašnje stanje je na izvršnoj vlasti i njezinim ljudima. Umjesto rješavanja problema, negiranje rezultata pokazuje duboko nerazumijevanje i neodgovornost prema sadašnjim, ali i budućim generacijama PGŽ maturanata. Sve su to razlozi zbog kojih smo istupili kao nezavisni vijećnici nezadovoljni načinom upravljanja i vođenja, te posljedično rezultatima mature u PGŽ-u.

Zahtijevamo promjenu županijske obrazovne politike

Postojeći model vođenja županijske obrazovne politike dugoročno smatramo neodrživim i smatramo ga jednim od najvećih krimena ove vlasti – ne teži izvrsnosti, zadovoljava se prolaznošću, negira činjenice i ne prepoznaje važnost ulaganja u programe i ljude.
Stoga zahtijevamo:
● Promjenu županijske obrazovne politike sa svrhom podizanja uspješnosti i to ulaganjem u programe i ljude (učenici, nastavnici);
● Reformu upravljanja (školski su odbori ključna razina upravljanja radom škola, no u pravilu se sastoje od politički postavljenih i nemotiviranih ljudi);
● Transparentno i redovito godišnje izvješćivanje o općem uspjehu i uspjehu na maturi za srednje škole, te upisu na fakultetu (ali i za osnovne škole u kojima je PGŽ osnivač, tim više jer ove godine sve škole kreću s „malom maturom“)
● Izradu akcijskog plana s ciljem da PGŽ maturanti do 2025. ponovno budu u 5 najboljih u Republici Hrvatskoj.